Week 14 ten einde - Reisverslag uit Brikama, Gambia van Leonie - WaarBenJij.nu Week 14 ten einde - Reisverslag uit Brikama, Gambia van Leonie - WaarBenJij.nu

Week 14 ten einde

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

24 Mei 2014 | Gambia, Brikama

Afgelopen week was echt een doorsnee werkweek. Maandag tot en met donderdag heb ik op Tallinding mijn lessen gegeven. Maandag was nog wel een beetje bijzonder, omdat de vice-principal bij mij in de les kwam kijken. Zij moet mij uiteindelijk ook beoordelen, dus ze wilde graag een indruk hebben van wat ik doe in mijn lessen. Dit was ook de eerste keer dat iemand überhaupt kwam kijken wat ik nou eigenlijk doe en vertel in zo’n les (behalve de ouders natuurlijk). Het kan aan twee dingen liggen; of ze vertrouwen er helemaal op dat ik mijn werk goed doe of ze hebben nooit tijd om een uurtje te komen kijken. Ik ben benieuwd wat ze te zeggen heeft over mijn les, maar het is nog niet gelukt om haar te spreken dus ik zal het volgende week wel horen.

Mijn tijd op Tallinding begint dan alweer tegen het einde te lopen. Jammer genoeg is het voor de kinderen niet het einde van het schooljaar, voor hen duurt de periode nog een paar weken langer. Ik hoop dus dat ze nog enigszins opgevangen worden nadat ik weg ben en niet zomaar de examens ingaan. Het is gek om hier midden in de tijd weg te gaan en niet de periode af te maken. Ik ga proberen om er zo goed mogelijk achter te komen, wat ik nog kan doen voor het einde.

De afgelopen weken zijn we steeds heel druk geweest op vrijdag, maar deze week was er even de tijd om rustig voor onszelf aan de slag te gaan op de College. Nadat we de hele ochtend achter onze laptop hadden gezeten, vertrokken we richting Senegambia. Enorm geluk met een lift die ons rechtstreeks naar het strand kon brengen. Na onze lunch bij Eddie’s, die veel langer duurde doordat we opeens vanalles moesten regelen voor school, zijn we op het strand gaan liggen. Heel leuk een aanbod voor de ligbedjes afgeslagen, want we wilden weer eens gewoon op het strand liggen. Nou dat hebben we geweten! Als je handdoek 10 minuten lag, was er bijna geen handdoek meer terug te herkennen door de hele zandlaag die er op gekomen was. Niet echt lekker om daar op te liggen dus. Een beetje geforceerd maar de hele tijd gestaan en wat muziek geluisterd. Echt lekker strandweer was het niet met al die wind en dat zand ;) Een beetje op tijd zijn we dus alweer bij Eddie’s gaan zitten en uiteindelijk ook daar gegeten. Eenmaal terug thuis stonden we dus in de rij voor de douche om al het zand weer af te spoelen, voordat we ons bed in zijn gedoken. Na een filmpje was het slaaptijd.

Vandaag hebben we weer gebombardeerd tot studiedagje. Eerst waren we nog van plan om naar het zwembad te gaan, maar eenmaal achter onze laptops voelde het toch beter om door te werken en zijn we lekker opgeschoten. ’s Avonds uiteten hoort er dan natuurlijk wel een beetje bij, dus dat doen we lekker in Senegambia. Al blijken er hier alleen wel steeds meer restaurants dicht te gaan, dus dat wordt hopen dat er de laatste week nog iets open is!

  • 24 Mei 2014 - 21:34

    Giny:

    Gek dat je nog niet weet wat ze van je les vond. Bovendien hadden ze wel eerder kunnen komen. Nu kun je niks meer verbeteren (zal ook wel niet nodig zijn, al zijn er altijd verbeterpunten te vinden). Gelukkig ben je zelf kritisch genoeg op je lessen.
    Op Schiermonnikoog hield je ook al niet van wind aan het strand. Toch liever klettersteigen dan zonnebaden dus.
    Wat komt het einde dichtbij. Sneu voor je leerlingen, maar voor jou ook wel weer leuk en hier is alles gewoon open en zijn de strandtenten met ligbedden opgebouwd. Alleen van de prijzen zul je schrikken.
    Geniet nog even van het leven daar!

  • 24 Mei 2014 - 21:35

    Metsje Krol:


    Hey Leonie,

    Goede studiehouding . Maar ondertussen nog even genieten want straks moet je natuurlijk weer vol aan de bak.
    Tamba komt ook nog langs dus je krijgt een ware eindspurt met observaties!


  • 24 Mei 2014 - 22:18

    Johan:

    Hoi Binta,

    Ik had me al afgevraagd hoe vaak de leiding bij jou in de les was wezen kijken. Nu, de beoordeling zal wel los lopen. Is het project al helemaal afgerond of moeten jullie daar nu nog wat extra aan doen?
    Maar bovenal nog even genieten van het land nu het nog kan.
    Tot gauw!!!

  • 26 Mei 2014 - 21:22

    Heika:

    Hoi Leonie,
    Fijn dat je iedereen zo goed op de hoogte hebt gehouden van al je belevenissen. Ik vond je blog heel informatief en leuk om te lezen.
    Met die lessen van jou zit het vast wel goed. Jammer dat ze niet eerder zijn komen luisteren en kijken, om er zelf wat van te leren.
    Succes met de laatste loodjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Actief sinds 02 Feb. 2014
Verslag gelezen: 512
Totaal aantal bezoekers 25935

Voorgaande reizen:

17 Februari 2014 - 13 Juni 2014

Stage in Gambia

Landen bezocht: